Mazda 6 részecskeszűrő

Mazda 6 részecskeszűrő

Egy kérdést megér, hogy mikor volt részecskeszűrő tisztítás a Mazda 6-oson

Jó vétel volt, nyugtázod magadban elégedetten, miközben gurulsz hazafelé a használtan vett, hat éves Mazda 6-ossal. Eszedbe se jut a részecskeszűrő, hogy meg se kérdezted az előző tulajdonostól, mikor volt utoljára részecskeszűrő tisztítás a 240 ezer kilométert futott Mazda 6-oson.

Tényleg nem érdekli az embereket a részecskeszűrő állapota, vagy nem is tudják, mi is az valójában?

Évente sok százezer használt autó cserél gazdát hazánkban, s bár a Mazda 6-osokhoz általában ragaszkodnak a tulajdonosok, ennélfogva nem túl sokat hirdetnek eladásra, ám azért az ilyen típusú kocsiknál is érdemes odafigyelni a részecskeszűrő állapotára. Akár az eredeti tulajdonos hajtja az autót, akár új kezekben van a kormány. Mert sok százezer forint sorsa forog kockán.

A részecskeszűrő fontos alkatrész az autókban, így a Mazda 6-osokban is. Az a feladata, hogy jelentősen csökkentse a kipufogógázban lévő káros anyagokat. Eközben egyre csak gyűlik a korom a részecskeszűrő falán, amit bizonyos rendszerességgel el kell távolítani.

Tudtad, hogy a kocsi képes leégetni a kormot a részecskeszűrő faláról? Ez az úgynevezett természetes öntisztítás, más szóval regenerálódás. Persze ebben a folyamatban a kocsi, jelen esetben a Mazda 6-os sofőrjének a közreműködésére is szükség van. Hajts, mondjuk az autópályán kétezres fordulatszám fölött, nagyobb sebességgel huzamosabb ideig, és akkor beindul a természetes koromtalanítás.

Ám vannak esetek, amikor ez már nem segít, mert túl erős a korom alkotta réteg. Erről persze nem feltétlenül úgy szerzel tudomást, ha megkeresed az egyébként a kipufogó rendszer motorhoz közelebb eső részén található részecskeszűrőt, hanem elég, ha rápillantasz a hibalámpákra, ugyanis a részecskeszűrő nem megfelelő működéséről előbb-utóbb hibajelentést fogsz kapni. A Mazda 6-os esetében mindenképpen számíthatsz erre.

És mit tegyél, ha ott a hibaüzenet, azaz kigyulladt a lámpa?

Most először van Mazda 6-osod? Tényleg nem informálódtál az előző tulajdonosnál a részecskeszűrő állapotáról? Nem is foglalkoztatott ez a kérdés?

Nem vagy egyedül. A legtöbb ember csak akkor találkozik ezzel a problémával, amikor észreveszi, hogy világít a műszerfalon a hibajelző lámpa. Ilyenkor adhatsz még esélyt a részecskeszűrő természetes öntisztításának, amiről fentebb már szó volt. Azzal azonban számolnod kell, hogy a kísérlet nem feltétlenül lesz eredményes, azaz továbbra is villog majd a hibajelző lámpa. Viszont arra kérlek, akkor se a Mazda 6-ost hibáztasd a sikertelen részecskeszűrő tisztítás miatt, hiszen az autó tette a dolgát, ameddig tehette.

Most rajtad a sor. Ha a legjobbat akarod a szeretett Mazda 6-osodnak, elmész ebbe a szervizbe, és részecskeszűrő tisztítást kérsz a szakemberektől. Lehet, hogy ezt már az előző tulajdonosnak meg kellett volna tennie, de sajnos elmulasztotta. Ezért is nem ártott volna feltenni neki a kérdést a kocsi megvételekor, hogy „Mikor volt utoljára szakszervizben részecskeszűrő tisztításon ez a nagyszerű Mazda 6-os?”

És akkor még szerencséd van, ha az autód részecskeszűrőjét olyan állapotban találják a szakemberek, hogy meg tudják tisztítani az ismert technológiákkal. Ellenkező esetben sajnos mélyebben a zsebedbe kell nyúlni, hiszen egy új részecskeszűrő a Mazda 6-osba több százezer forintba kerül.

mazda 6 részecskeszűrő

FIGYELEM! A Mazda 6-osnál sajnálatos típushiba, hogy a részecskeszűrő eltömődése nagyon gyorsan kihat a motor épségére! Amennyiben kigyulladt a részecskeszűrőt jelző hibalámpánk, azonnal jelentkezzünk be a szervizbe! Innentől kezdve csak visszafogottan közlekedjünk és folyamatosan figyeljük az olajszintet! Amennyiben azt tapasztaljuk, hogy az olajszint növekedett, jobban tesszük, ha egy tréleren szállítjuk a Mazda 6-osunkat a DPF Szakszervizbe! Amennyiben nem fogadják meg ezt a tanácsot, a motor beállhat!

Inkább kérdezz rá a részecskeszűrő állapotára, ha legközelebb kocsit veszel

De most kicsit előreszaladtunk, hiszen még csak most próbálgatod a nemrég vásárolt Mazda 6-ost, és egyelőre nem világít a hibajelző lámpa. Tehát nincs baj. Mész hazafelé, lazán nyomod a gázpedált, eszedbe se jut a részecskeszűrő, merthogy eddig nem is nagyon hallottál róla.

A hétvégén hosszabb útra készültök a családdal, kipróbálhatja a feleséged és a két gyermeked is, hogy milyen kényelmes kocsi ez a Mazda 6-os. Az úti terv szerint autópályán is közlekedtek majd a hosszabb út során, azt tervezed, akkor majd jobban megnyomod a gázpedált. Most még nem száguldozol, szokni kell a járművet.

Hopp! Kigyulladt és villog egy hibajelző lámpa a műszerfalon. Mi lehet az? – villan át rajtad, mit sem sejtve arról, hogy a lámpa egyenesen a részecskeszűrő nem éppen megfelelő állapotáról küld üzenetet a kocsi sofőrjének.

Hallottál valamit arról, hogy bizonyos hibajelző lámpákat nem is nagyon kell figyelembe venni, egyszerűen ki kell iktatni azokat a fránya lámpákat, aztán megy minden tovább, mintha mi se történt volna. A szomszédnak is volt valami hasonló problémája, ő is így tett. Pár ezer forintért bármelyik szerelő megcsinálja. Nyilván a Mazda 6-oson se lehet olyan ördöngös dolog ez a művelet – gondolod.

Hát igen. De tudod, mit? Gondolj arra, hogy a korommal telített részecskeszűrő olyan a kocsin, akár egy vérrög az emberi szervezetben. Amit jelezhet például egy enyhébb mellkasi fájdalom vagy szúrás, amire nem az a legszerencsésebb válasz, hogy majd csak elmúlik magától. Rosszabb is jöhet.

Nem érdemes halogatni a részecskeszűrő tisztítást, mert nagyobb baj is jöhet

Ha tényleg elmentek a hétvégén a hosszabb útra, próbáld meg elősegíteni a regenerálódási folyamat beindulását – talán kialszik a lámpa. Ám ha nem úgy megy a kocsi, ahogy szeretnéd, ha nem érzel a motorban annyi erőt, amennyi elvárható lenne, gondolj a szívedre! Dolgozik, teszi a dolgát, amennyire képes, de egyre jobban fárad, mert valami megakadályozza az eredményes munkát. A szívnél lehet az egy vérrög, a kocsinál lehet az a korommal küszködő részecskeszűrő. Mindezt nem szabad egy legyintéssel elintézni. Úgyhogy jobban teszed, ha felkeresed a szakszervizt, és segítséget kérsz.

Mielőtt nagyobb baj mutatkozna. Ha elvégzik a részecskeszűrő tisztítást, az csak legfeljebb pár tízezer forintos költség. Szemben egy új részecskeszűrő árával, ami akár félmillió forint is lehet. Nem kérdés tehát, hogy melyik megoldást válaszd. Persze csak addig, amíg van választási lehetőséged. Ne halogasd a dolgot, vidd el mielőbb szervizbe az autódat!

De most még van remény, még csak villog a lámpa, és előttetek van a hétvégére tervezett hosszabb út, amikor minden kiderülhet.

Hát, ennek a kocsinak aztán biztosan nem működik a részecskeszűrője, akkora koromfelhőt hagyott maga után, amikor megelőzött

Az persze az ő baja. Bár – ha jobban belegondolunk – a részecskeszűrők alkalmazásával éppen azt szeretnénk elérni, hogy csökkenjen a kipufogó gáz károsanyag-tartalma. Ezt a gondolatmenetet folytatva mindannyiunk közös baja, ha nem látják el a feladatukat a kocsikba beépített részecskeszűrők, hiszen a korom a levegőbe jut, az apró részecskék pedig súlyosan károsítják a légzőszerveinket. Nem ártana mindezt végiggondolniuk azoknak az autó tulajdonosoknak, akik például egyszerűen – ám természetesen szabálytalanul – kiiktatják a kocsijukból a részecskeszűrőt. Ahelyett, hogy kitisztíttatnák, ha korommal telítődött.

Ugye jól végiggondoltad ezt az egészet, és tudod, mit fogsz tenni. Ha legközelebb kocsit veszel, mindenképpen megtudakolod az eladótól, mikor tisztíttatta utoljára a részecskeszűrőt. Ezt a Mazda 6-ost pedig a hétvégén kicsit megjáratod, s ha akkor se alszik ki a hibajelző lámpa, irány a szakszerviz!

Hogyan tudunk segíteni? Nézze meg itt: Részecskeszűrő tisztítás

Itt tájékozódhat a Mazda 6 részecskeszűrő tisztításának áráról: Részecskeszűrő tisztítás árak

Itt felveheti velünk a kapcsolatot: Kapcsolat

Keressen minket bizalommal!