Peugeot 407 részecskeszűrő

Peugeot 407 részecskeszűrő

Mi megmentjük az Ön Peugeot 407 részecskeszűrőjét, jöjjön a szakszervizbe!

 

Nincs kéltség afelől, hogy a 2017-ben és 2018-ban foganatosított intézkedéseket követően az elkövetkezendő években egyre több észak- és nyugat-európai nagyvárosból fogják kitiltani a dízel üzemű személyautókat. Nyilván köztük lesznek a Peugeot 407 gázolajos változatai is. Az ok: számos kutatás azt igazolja, hogy ezeknek a járműveknek a károsanyag kibocsátása felelőssé tehető sok százezer ember egészségkárosodásáért, illetve haláláért. Ezek szerint hiábavaló a dízel autók gyártóinak az igyekezete, hogy a részecskeszűrők alkalmazásával megakadályozzák a járművek koromszemcséinek levegőbe jutását?

peugeot 406 részecskeszűrő

 

2015-ben kiderült: a legtöbb gyártó dízeles modelljei meghaladják az előírt kibocsátási határértékeket

 

A levegőtisztasági követelmények teljesítése érdekében korlátozni kell az Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral működő járművek használatát Berlinben – erről 2018. októberében döntött a német főváros közigazgatási bírósága. Berlinben mintegy 220 ezer olyan dízelautót tartanak forgalomban, amelyek Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású motorral működnek.

 

Az olaszországi Milánóban 2019. januárjától kezdődően tiltották ki az idősebb dízelautókat, ugyanezen év októberétől pedig már az Euro 4-es dízelautók sem közlekedhetnek a város útjain. Az Euro 5-ös dízelmotorokkal közlekedőknek pedig 2024-től lesz tiltott behajtani Milánóba. Emellett számos észak-olaszországi tartomány 30 ezernél nagyobb lélekszámú városába már az Euro-3-as autókat se engedik be.

 

Brüsszeli döntés értelmében 2019. elejétől az Euro 2-es besorolású és a 19 évesnél idősebb dízelautók nem hajthatnak be a belga főváros régiójába. 2020-tól az Euro 3-as és a 15 évnél idősebb dízelekre, 2022-től az Euro 4-es és 12 évesnél idősebb gépjárművekre, 2025-től pedig az Euro 5-ös és 9 évesnél idősebb dízelautókra is ugyanez a tilalom vonatkozik.

 

És ez csak pár példa, amiket nyilván újabbak fognak követni az egyes nagyvárosokban. A tiltások mögött egyébként a legtöbb helyen környezetvédő szervezetek állnak, ők próbálták meg elérni – bírósági úton -, hogy egyáltalán létre lehessen hozni ilyen tiltó szabályokat.

 

A dízelautókkal kapcsolatos megszorítások a Volkswagen csoport 2015-es beismerésének a következményei, ugyanis a gyártók ekkor voltak kénytelenek beismerni, hogy manipulálták a dízelautók károsanyag-kibocsátási értékeit az Egyesült Államokban. Az ezt követő vizsgálatok derítettek fényt arra, hogy a legtöbb gyártó dízeles modelljei szintén meghaladják az előírt kibocsátási határértékeket.

 

Sok magyarországi autó tulajdonos lesz kénytelen foglalkozni a részecskeszűrő problematikájával

 

Párizsban is született ilyen döntés, ott 2024-től teljes egészében ki akarják tiltani a belvárosból a dízel autókat. Mi lesz akkor a közkedvelt francia gázolajos autókkal, köztük a Peugeot 407-tel?

 

Mielőtt a kérdésre válaszolnánk, érdemes tudni, hogy csak Németországban 15 millió dízel autó fut az utakon, közülük azonban mindössze 2,7 millió teljesíti az Euro 6-os normát. Egyes – egyáltalán nem alaptalan – feltételezések szerint az érintett tulajdonosok igyekeznek minél előbb megválni ezektől a járművektől, s mivel ezek az autók nagy tömegben fognak megjelenni a piacon, nagyon jelentős értékcsökkenés következik be. S miután nem valószínű, hogy a vevők németek lesznek, a kocsik jelentős számban a kelet-közép-európai országokban fognak gazdára találni.

 

Hazánkba is sok ilyen kocsi fog érkezni, mivel Magyarországon egyelőre nincs érvényben a nyugat-európaihoz hasonló szabályozás. Nem is terveznek ilyet. És nem csak Németországból, hanem Franciaországból is jönnek a dízeles járművek, köztük a Peugeot 407-esek. Mindebből az is következik, hogy sok magyarországi autó tulajdonos lesz kénytelen foglalkozni a részecskeszűrő problematikájával.

 

Ezek a kocsik – közülük a 2009 után gyártottak biztosan – már részecskeszűrővel ellátott járművek. Ugyanis 2009 szeptemberétől kötelező a dízeleknél a kizárólag részecskeszűrővel teljesíthető Euro 5-ös emisszió norma betartása. A részecskeszűrőt, más néven a DPF-et (Diesel Particulate Filter) azonban számos, Euro 4-es besorolású autóra is felszerelték, mégpedig azokban az országokban, ahol azt valamilyen előírás, adókedvezmény, illetve behajtási kedvezmény ösztönözte.

 

A kérdés mindezek ismeretében indokolt: most akkor nevezhetjük-e a részecskeszűrőt az autók környezetterhelését csökkentő berendezésnek vagy sem? A válasz: természetesen igen. Még akkor is, ha egyre-másra jelennek meg az ennél is szigorúbb előírások.

 

De mit is értenek a legtöbb szervizben a részecskeszűrő tisztításon? Mondjuk ki: egyáltalán nem azt, amit valójában jelent

A tíz évnél (2009-es gyártásnál) nem régebbi Peugeot 407-esek tehát ilyen berendezéssel futnak Magyarországos is. Ám sokan nincsenek teljesen tisztában azzal, mit is jelent valójában a részecskeszűrő használata, illetve azt se tudja mindenki, hogy van egyáltalán ilyen berendezés az autójában.

Sokan csak akkor szembesülnek a Peugeot 407-es részecskeszűrő létezésével, amikor azt érzékelik, hogy nem tűnik olyan erősnek a járművük motorja, emelkedik a fogyasztása, ráadásul megjelenik a műszerfalon egy hibaüzenet, miszerint eltömődött a részecskeszűrő. Három tipikus ok arra, hogy szervizbe vigyék az autót, ahol többnyire azt szokták javasolni, hagyják ott egy napra a járművet, azalatt kitisztítják a részecskeszűrőt.

 

De mit is értenek a legtöbb szervizben a részecskeszűrő tisztításon? Mondjuk ki: egyáltalán nem azt, amit valójában jelent. Az ilyen szervizek – néha még a márkaszervizek is – ilyenkor nem tesznek mást, mint úgynevezett kényszer regenerálást hajtanak végre a részecskeszűrőn. Álló helyzetben nagy fordulatszámon üzemeltetik a motort, hogy a művelet kellő hőmérsékletet eredményezzen a részecskeszűrőben lerakódott korom kiégetéséhez. Ez azonban az esetek nagy százalékában eredménytelenül végződik. Illetve előfordulhat, hogy a hibajelző lámpa kialszik, de mindez csak időleges megoldás. A jármű tulajdonosa vagy üzemben tartója csakhamar újra szembesül a problémával.

 

Ilyenkor általában keresgélni kezdi az interneten a hiba forrását és kijavításának a módját. Talál is javaslatokat, köztük például azt, hogy „üttesse ki” a hibakódot vagy egyszerűen szereltesse ki a részecskeszűrőt a kocsija kipufogó rendszeréből. Egyik se jó megoldás, az utóbbi ráadásul büntetendő cselekmény, hiszen azzal komoly környezetkárosítást idéz elő.

 

Az általunk alkalmazott technológia egyáltalán nem varázslat. Egyszerűen – a szó szoros értelmében – kitisztítjuk a részecskeszűrőt

Mi lehet akkor a megoldás?

 

Mielőtt komoly költségekbe verné magát, azaz új részecskeszűrőt vásárolna több százezer forintért, keresse fel  szakszervizünket. Mi ugyanis valóságos, valódi részecskeszűrő tisztítást ajánlunk és végzünk nagy szakértelemmel. És minimálisnak mondható költséggel. Egy új részecskeszűrő árához képest töredék összegért kitisztítjuk a Peugeot 407 részecskeszűrőt, ami a művelet után a gyárival teljes mértékben megegyező módon üzemel.

 

Nincs tehát veszve semmi, ha más szervizekben Önnek azt tanácsolták, hogy csakis új részecskeszűrő megvásárlásával és beszerelésével oldható meg a problémája. Nem csodálkozunk, ha a gépkocsi tulajdonosok sokként élik meg, amikor közlik velük, hogy több százezer forintra lesz szükség a részecskeszűrő probléma végleges megoldásához. Mi segítünk Önnek megszabadulni ettől a sokkos állapottól. Hozza el, vagy ha távolabb lakik, küldje el postán hozzánk a Peugeot 407 részecskeszűrőt, és mi egy nap alatt újjávarázsoljuk a berendezést.

Varázslatról persze szó sincs, hiszen az általunk alkalmazott technológia egyáltalán nem varázslat. Egyszerűen – a szó szoros értelmében – kitisztítjuk a részecskeszűrőt.

Tegyen egy próbát, mielőtt több százezer forintot kifizetne az új részecskeszűrőért. Hívjon minket!

Itt megnézheti, hogyan dolgozunk: Részecskeszűrő tisztítás

Itt pontosan tájékozódhat árainkról: Részecskeszűrő tisztítás árak

Keressen minket bizalommal elérhetőségeink egyikén: Kapcsolat