Peugeot részecskeszűrő

Peugeot részecskeszűrő

Peugeot részecskeszűrő tisztítás – Mutatjuk, miért bíznak meg ezzel minket olyan sokan

Peugeot részecskeszűrő tisztítás. Ez az, amivel minket rengetegen megbíznak. Nem azért, mert egy Peugeot részecskeszűrőt hamarabb kellene regenerálni, mint más kocsikét, hanem azért, mert a kisebb dízel Peugeot-kat tipikusan városi közlekedésre használják.

Mivel a kis Peugeot-k nem tartoznak a kifejezetten drága autók közé, sokan második autónak vásárolják ezeket a járműveket. Tipikusan amolyan “futkozós” autónak. Arra, hogy ide-oda közlekedjenek vele a városban. Persze aki teheti, dízelben gondolkodik, hiszen a városban autózás nem egy üzemanyagbarát közlekedés mód. A dízellel pedig kicsit lehet spórolni. Bár, manapság már nem olcsóbb a gázolaj, mint a benzin, ennek ellenére még mindig sokan inkább a dízelt választják, ha adott a döntés lehetősége. De miért volt olyan lényeges ezt leírni egy olyan bejegyzésben, amiben részecskeszűrő tisztítás a téma? Leginkább azért, mert a részecskeszűrő elpiszkolódása akkor történik meg, ha valaki szinte kizárólag városban, kis fordulatszámon közlekedik. És, hát az említett 206-os, 207-es kisautókat nem igazán viszik hosszabb útra, így a Peugeot részecskeszűrő tisztítás gyakrabban válik aktuálissá.

Persze általánosítani azért nem szeretnénk, de sajnos a Peugeot részecskeszűrő tisztítás teendőival gyakrabban bíznak meg minket, mint más autókéval. Ami nem azt jelenti, hogy a francia autók gyengébb kivitelűek lennének. Inkább azt, hogy ezeket a járgányokat szívesebben választják olyanok, akik inkább városban közlekednek.

peugeot részecskeszűrő

Ezért olyan gyakori feladat nálunk a Peugeot részecskeszűrő tisztítás.

Miért olyan nagy gond az, ha mondjuk egy dízel Peugeot nem jut ki autópályára? Mert ilyenkor nem tud végbemenni a passzív részecskeszűrő tisztítás. Vagyis az a folyamat, amikor az autó maga végzi el a tisztítást. Ahhoz ugyanis, hogy oxidálódjon az alkatrészben összegyűlt korom, jóval magasabb kipufogógáz hőmérsékletre van szükség, mint amilyen a városi közlekedés során keletkezik. Az autópályán, magasabb fordulatszámon viszont létrejön az “égés”, és kitisztul a részecskeszűrő. Sokszor teljesen észrevétlenül történik mindezt. Egyébként erre, mármint a passzív tisztítás lehetőségének a megteremtésére az autónak havonta szüksége lenne. Egyébként idő előtt eltömődik a részecskeszűrő.

Honnan tudjuk, hogy aktuálissá vált a Peugeot részecskeszűrő tisztítás?

Ahogy más autóknál, a dízel Peugeot-knál is a műszerfalon jelzi egy lámpa, ha tisztítani kell a részecskeszűrőt. Ha szerencsénk van, ez még nem az az állapot, amikor a jármű vészüzemmódba kapcsol, és letiltja a járművet. Merthogy ez is előfordulhat. Ezzel nem szeretnénk senkit ijesztgetni, de ha ez a helyzet áll elő, akkor már nincs más választás, szerelőhöz kell menni. De ez még mindig nem olyan szörnyű dolog. Bár, ha az illető nem csak városban közlekedett volna az autóval, a jármű valószínűleg szó nélkül megtisztította volna magát.

De semmi gond, ha jó szerelőhöz megyünk, pár tízezer forintból megússzuk a dolgot. Hogy miért hangsúlyozzuk, hogy jó szerelőt kell választani? Mert az, aki kevésbé ért a az autókhoz, nagyon furcsa dolgokat is javasolhat. Mondhatja mondjuk azt, hogy iktasd ki a hibát visszajelző lámpát, illetve a hibakódot, és volt-nincs részecskeszűrő probléma. Nem kell ahhoz túl sok jártasság, hogy belássuk: ezzel nem a probléma szűnik meg, csak ezentúl nem fogunk arról értesülni, hogy hamarosan tönkremegy az autónk egyik alkatrésze. Szerintünk ez nem kifejezetten jó megoldás. Aztán ott van még tippnek a részecskeszűrő kiszerelés, mint megoldás. Ezt még annyira sem javasoljuk, mint az előzőt. Hiszen ez amellett, hogy még környezetszennyezőbbé teszi a járművet, illegális is. Ha valaki ezt ajánlja, inkább keressünk más szerelőt. Mondjuk olyat, aki részecskeszűrő cserére bíztat. Igaz, ez nem biztos, hogy anyagilag a legoptimálisabb megoldás, így mégis garantáltan megoldódik a probléma. Amit viszont érdemes tudni, hogy az eredeti részecskeszűrő akár a járművünk értékéhez hasonló áru is lehet. Ezért írtuk azt, hogy anyagilag azért némi megfontolást igényel az ilyen ajánlat.

Ha már a cserében gondolkodunk, valószínűleg egy utángyártott részecskeszűrővel jobban járunk – anyagilag. Viszont élettartamban túl sok jóra ne számítsunk. Legalábbis azt ne várjuk tőle, hogy addig szűri majd a kormot, mint egy eredeti részecskeszűrő. De akkor mi a megoldás? Joggal teszi fel a kérdést az, aki először jár ilyen cipőben. Közelítsük meg a dolgot a legegyszerűbb úton. Mi a hiba? Elkoszolódott a részecskeszűrő. Mit teszünk azzal, ami koszos lett. Az biztos, hogy nem veszünk egyből újat. Hát persze, hogy tisztítjuk. Vagy házilag vagy szakértővel. De ha nem muszáj, nem veszünk egyből újat. Legalábbis az, akinek számít a pénz, nem így cselekszik. Szóval, akkor tisztítás: ez megoldható házilag is, különböző autóalkatrész forgalmazó áruházakban kapható is részecskeszűrő tisztító szett. Ez még jó is lehet, csak az alkalmazása komplikált. Szükség van ugyanis hozzá szerszámokra, időre és némi autószerelői jártasságra is. Mindamellett, hogy egy ilyen részecskeszűrő tisztító szett többe kerül, mintha szakértőhöz vinnénk az autót.

Mit értünk szakértő alatt?

Nem a klasszikus autószerelőket. A részecskeszűrő tisztítás ugyanis egy részterülete az autószerelésnek. Aki nem erre szakosodott, valószínűleg nem is tudja úgy megtisztítani a részecskeszűrőt, hogy az hosszú időn át működőképes legyen, és ne koszolódjon el újra.

Nem csak a Peugeot részecskeszűrő tisztítás igényel szakértelmet, hanem más autók esetén is célszerű megnézni, kihez visszük az autót. De mitől olyan nagy “varázslat” a részecskeszűrő tisztítás?

Leginkább attól, hogy ezzel a kevesek által ismert módszerrel száz százalékos eredmény érhető el. Ráadásul 1-2 tízezer forintba kerül csak. A nálunk alkalmazott környezetbarát tisztítási eljárással szinte újjá varázsolható a részecskeszűrő. És ezek nem csak szavak, az általunk végzett munkára ugyanis egy év vagy 100 ezer kilométer garanciát adunk. Szinte biztosra veheted, hogy ennyi ideig garantáltan nem lesz gondod a részecskeszűrővel.

Azt nem tudjuk kiszűrni, hogy ki mennyire figyel oda a Peugeot részecskeszűrő igényeire

Csak egy év? Joggal merülhet fel a kérdés. Gondolj csak bele, veszel egy műszaki terméket, egy évre érvényes a garancia… 12 hónap után tönkremegy a termék? Valószínűleg nem. Nálunk is ez a helyzet, csupán azt tudjuk ígérni, hogy passzív tisztítás nélkül ennyi ideig nem koszolódik el a részecskeszűrő. Azt ugyanis nem tudjuk kiszűrni, hogy ki mennyire figyel oda az autó igényeire. Ha valaki nem megy hosszabb útra az autóval, bizony egy év után előjöhet az újabb eltömődéssel kapcsolatos probléma. Szóval ezért egy év.

Ha odafigyelsz a részecskeszűrő passzív regenerálódására, azaz ha havonta megjáratod a járművet magasabb fordulatszámon is, évekig tiszta maradhat az alkatrész. Még a sokak által csak városban használt Peugeot részecskeszűrőjének tisztítására se lesz idő előtt szükség.

Nálad is aktuálissá vált a Peugeot részecskeszűrő tisztítás? Keress minket, rövid idő alatt újjá varázsoljuk a járműved alkatrészét!

A részecskeszűrő tisztításának módjáról információk itt: Részecskeszűrő tisztítás

Részecskeszűrő tisztítás árak itt: Részecskeszűrő tisztítás árak

Itt tudod felvenni velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk: Kapcsolat