Toyota Avensis részecskeszűrő

Toyota Avensis részecskeszűrő

A Toyota Avensis részecskeszűrő tisztítását az arra szakosodott szakszervizben kérd!

Százezrével futnak a magyar utakon a dízel autók, köztük a közkedvelt Toyota Avensis példányai. Vajon hány tulajdonos gondol arra, hogy ezeknek a kocsiknak (is) van egy fontos alkatrésze, mégpedig a részecskeszűrő (DPF), amely lényegében egy koromcsapda? A feladata pedig az, hogy megakadályozza a kipufogó gázokban lévő korom részecskék levegőbe jutását. A cél egyértelmű: a környezetszennyezés csökkentése.

A műszerfalon megjelenő visszajelzés arra enged következtetni, hogy valamit tenni kell a koromcsapda kitisztítása érdekében

 

A Toyota Avensis a japán márka egyik legmegbízhatóbb típusa, ezen belül sokan rajonganak a dízel modellekért. Hogy miért? A hosszú távú, kényelmes autózás kedvelői a megmondhatói, milyen érzés egy ilyen kocsiban eljutni az ország egyik végéből a másikba. Csakhogy: hazánkban egyelőre még nem mindenhol megoldott a városon kívüli közlekedés, ezért az urbánus forgalomban is sokszor látni ezeket az autókat. Egyszerűen arról van szó, hogy nem mindenki engedheti meg magának kétféle autótípus használatát: egy városit és egy országútit.

Úgyhogy a hosszú utakra tervezett és méretezett Toyota Avensis dízelekkel is sokan autóznak naphosszat a városi forgalomban. És éppen emiatt szenved időnként csorbát a típus nimbusza, merthogy a Toyota Avensis részecskeszűrő megbízható működése és hosszú élettartama is nagyban függ attól, hogy mennyit használjuk a kocsit rövid, tempósnak egyáltalán nem nevezhető útszakaszokon.

toyota avensis részecskeszűrő

 

A részecskeszűrő – mint nyilván sokan már tisztában vannak vele – működése akkor ideális, ha a berendezés képes a benne lerakódott, összegyűjtött korom részecskék rendszeres kiégetésére. Ezt nevezik a részecskeszűrő, rövidítve a DPF regenerációs folyamatának. Ami önmagától elindul, ha az arra „szakosodott” alkatrészek érzékelik a korom részecskék lerakódását. Ehhez a folyamathoz azonban szükség van arra a bizonyos magas hőfokra, amit a jármű rövid útszakaszokon és lassú tempóban ritkán vagy egyáltalán nem képes produkálni. Emiatt a regenerálódási folyamat vagy nem indul el, vagy elindul ugyan, de nem fejeződik be, mivel közben elértük a célállomást, és leállítottuk a motort.

 

A befejezetlen folyamatról vagy kap visszajelzést a kocsi tulajdonosa, illetve használója, vagy nem, ez típusfüggő. Arról viszont mindenképpen értesíti a jármű az üzemben tartót, ha úgy ítéli meg, hogy megtelt a koromcsapda. Ez a kifejezés persze nem a legpontosabban jellemzi a valódi állapotot, hiszen már régen rossz, ha valóban teljesen megtelt korommal a Toyota Avensis részecskeszűrője. Nem erről van szó, de kétségtelen, hogy a műszerfalon is megjelenő visszajelzés arra enged következtetni, hogy valamit tenni kell a koromcsapda kitisztítása érdekében.

 

Sokan esnek abba a hibába, hogy szervizről szervizre járnak, itt is, ott is kifizetik a munkadíjat, ám a kocsijuk részecskeszűrője továbbra se tisztult meg

 

Két lehetőség marad, mindkettő egyfajta „kényszer gyógykezelést” takar, már ami a korom eltávolítását illeti. Az egyiket maga a jármű használója is képes elvégezni. A lényeg, hogy hosszabb úton, magas fordulatszámon közlekedik az autójával. Legyen ez, mondjuk egy 50-100 kilométeres táv, lehetőleg autópályán, amikor kétezres fordulatszám fölött pörög a motor. Ezáltal kitermelődik az a magasabb hőfok, ami képes a begyűjtött koromrészecskék el-, illetve kiégetésére. A Toyota Avensis esetében rendszerint sikerül ilyenkor a DPF kitisztítása, kényszer regenerációja.

 

Ha mégsem, és a műszerfalon megjelenő villogó vagy folyamatosan világító lámpa ezt vissza is jelzi, akkor még egy kényszeres, a részecskeszűrőt egyébként érintetlenül hagyó lehetőség áll a kocsi használója előtt. A szervizek többsége általában azt szokta ilyenkor tanácsolni, hogy hagyják ott az autót a műhelyben egy rövidebb időre, és elvégzik a kényszer regenerálást. Ezzel lényegében ugyanazt a folyamatos igyekeznek elindítani, amit a tulajdonos az autópályán már kipróbált. A különbség csak annyi, hogy helyben járatják a motort nagy fordulatszámon. Azt remélve ettől, hogy elindul a korom kiégetése. Az esetek egy jelentős részében nem fog elindulni, hiszen ha nem történt meg a regenerálás a hosszú úton, akkor a műhelyben se indul be.

 

Ez viszont pénzbe kerül, még akkor is, ha eredménytelen a kísérlet, úgyhogy érdemes megfontolni, költsünk-e erre, ha egyébként nem segített az országúti kényszer regenerálás. Sokan esnek abba a hibába, hogy szervizről szervizre járnak, itt is, ott is kifizetik a munkadíjat, ám a kocsijuk részecskeszűrője továbbra se tisztult meg.

 

Ugye egyetértünk, kedves Toyota Avensis tulajdonosok, hogy kár erre költeni.

 

Akkor mi a megoldás?

 

Talán új részecskeszűrőt kell venni a kocsiba?

Ennyire azért ne szaladjunk előre, hiszen ha körbenéztek a neten, azt fogjátok látni, hogy ez bizony több százezer forintos beruházás. Ha van rá esély, inkább ne kelljen erre fizetni.

 

A részecskeszűrő szakszervizben semmilyen veszélynek nem tesszük ki az autót, pontosabban a motort és a kipufogó rendszert

Hát akkor hogyan tovább?

Nem árulunk el nagy titkot, mert nincs is itt semmi titok. Egyszerű a megoldás. Olyan szervizbe kell elvinni az autót, ahol részecskeszűrő tisztításra szakosodtak. Mi is ilyen szerviz vagyunk. A Toyota Avensis részecskeszűrő tisztítását is nagy szakértelemmel és megbízható módon, garanciával vállaljuk.

 

A munka lényege, hogy az autóból kiszerelt részecskeszűrőt vízsugár segítségével arra alkalmas hőmérsékleten és nyomás alatt megtisztítjuk a lerakódott részecskéktől, azaz a koromtól és az olaj üledékétől. Előtte persze meggyőződünk arról, hogy a szűrőn, illetve a szűrőpatronon nincs mechanikai sérülés, mert ez kizárja a fizikai tisztítás lehetőségét. Pontosabban feleslegessé teszi, hiszen hiába tisztítjuk meg a DPF-et, az csakhamar újra bekormozódik, ha mechanikailag sérült a szűrő.

 

Minden más esetben, tehát ha nincs mechanikai sérülés, az általunk alkalmazott  módszernek köszönhetően csaknem száz százalékra visszaáll a szűrő hatásfoka. És ez komoly eredmény, hiszen ettől kezdve úgy működik a Toyota Avensis részecskeszűrője, mintha új lenne. És tegyük hozzá: mindezt töredék áron el lehet érni ahhoz képest, mintha új részecskeszűrőt vennénk az autóba. A tisztítás hatékonyságáról egyébként jegyzőkönyvet is adunk, ami a garancia vállalás alapja.

 

Ez a technológia tehát koránt sem egyenlő a részecskeszűrő korábban emlegetett kényszer regenerálásával, hiszen itt semmilyen veszélynek nem tesszük ki az autót, pontosabban a motort és a kipufogó rendszert. Mert azért lássuk be, hogy a motor nagyon magas fordulatszámon történő járatása – álló helyzetben – nagy mechanikai megterheléssel jár az autó számára, ami azt jelenti, hogy – elsősorban a kipufogó rendszer egyes elemei – a magas hő hatására különbözőképpen károsodhatnak. Erről egyébként egyes szervizek elfelejtik tájékoztatni a gyanútlan autósokat.

 

És még egy lényeges szempont, ami miatt érdemes felkeresni a részecskeszűrő tisztítással foglalkozó szakszervizünket. Az általunk alkalmazott technológia nem csak kíméletes a jármű egyéb berendezéseihez, de lehetővé teszi azt is, hogy egyértelműen kizárjunk más hibalehetőségeket. Mert előfordulhat, hogy a szenzorok vagy a DPF környezetében található egyéb alkatrész elemek meghibásodása okozza a részecskeszűrő gyakori telítődését. Esetleg nem is telítődött túlságosan a DPF, de a rendszer valami más ok miatt ezt a hibakódot küldi üzenetként. Szóval mi kizárjuk a többi hibát, és tényleg arra koncentrálunk, amihez értünk. A részecskeszűrő tisztítására. Akár a többi típusnál, így a Toyota Avensis esetében is. Itt tudsz meg még többet a szolgáltatásunkról: Részecskeszűrő tisztítás

Itt pedig az árainkról tudsz informálódni: Részecskeszűrő tisztítás árak

Itt pedig elérhetsz minket, hogy segíthessünk: Kapcsolat