Skoda Octavia részecskeszűrő
A Skoda Octavia részecskeszűrő is tisztítható
A Skoda Octavia részecskeszűrő is eltömődik egyszer. Sajnos. Erről nagyon sok, nem túl visszafogott fórum bejegyzést is olvasni. Egyeseknél odáig jut a gondolatmenet, hogy azt javasolják minden Octavia vásárlását fontolgatónak, hogy tegyen le erről a tervéről. Hiszen a részecskeszűrős dízel Skoda autókkal csak a gond van. Már, ami a dpf-et, azaz a részecskeszűrőt illeti. Alig megy valaki százezer kilométert az autóval, és máris regenerálásra szorul a részecskeszűrő. Ez sajnos így van, mi is csak megerősíteni tudjuk a leírtakat. Persze ehhez azért tenni is kell.
Nem csak a Skoda Octavia részecskeszűrő szorul regenerálásra
Annyit a bevezetőben leírtakhoz hozzátennénk, hogy nem csak a Skoda Octavia részecskeszűrő az, ami így jár egy bizonyos idő után. Más dízel autók részecskeszűrője is ugyanígy eltömődik. Abból a szempontból hátrányosabb helyzetű mondjuk egy Skoda Octavia, hogy egy részecskeszűrő csere az esetükben nagyjából 400-500 ezer forintos tétel. Míg más autóknál ez valamivel kisebb költség is lehet. Persze még ezzel az árral sem a Skoda Octavia részecskeszűrő a legdrágább, hiszen egy Kia Sportage dpf közel kétmillió forintba kerül, és egy Audi részecskeszűrő ára is inkább milliós tétel. Bár tudjuk, hogy ez egy Octavia tulajdonost nem vigasztal. Az, hogy másnak többe kerül a részecskeszűrő csere, nem csökkenti a mi kiadásainkat.
De akkor mi csökkenti azoknak a kiadását, akiknek Skoda Octavia típusú autójuk van, és eltömődött annak a részecskeszűrője?
Szerencsére rengeteg féle megoldás létezik még az új vásárlása mellett. Ezért nem értjük egészen a fent említett fórumozókat. Illetve azt az állítást, hogy nem szabad részecskeszűrős Skoda Octavia-t venni. Kétségtelen, hogy a részecskeszűrős autók nagyobb figyelmet igényelnek és nem valók mindenkinek. De azért azt is be kell látni, hogy egy-egy kormos dpf miatt nem feltétlenül kell a félmilliós kiadás gondolatától álmatlanul forgolódnunk. Miért írtuk azt, hogy nem való mindenkinek a részecskeszűrős Skoda Octavia? Mert ezeket az autókat azoknak tervezték, akik naponta hosszabb távon közlekednek. Mind a kaszni, mint a motor teljesítményét nézve hosszú utakra készült járgányokról van. Vagyis, aki csak városi közlekedésre, pár kilométerekre használja az Octavia-t, az nem igazán tartozik a Skoda tervezői által megcélzott közönséghez. De miért ne használhatnánk csak úgy a városban egy nagy autót, ha az így kényelmes nekünk? Használhatjuk, de nem állandóan. És itt jön a képbe a részecskeszűrős vetülete a jármű használatának.
A Skoda Octavia részecskeszűrő, ahogy más autók dpf-je is, olykor tisztításra szorul
Egy olyan passzív regenerálásra mindenképpen szükség van, amit az autó maga végez el. Ehhez viszont nem elég a városban, alacsony fordulatszámon közlekedni. A száz százalékos részecskeszűrő tisztításhoz hosszan, magas fordulatszámon kell megjáratni az autót. Vagyis autópályán. Ha ez nem valósul meg, az autó nem adja ki az alkatrészben összegyűlt kormot, így eltömődik a részecskeszűrő, és jönnek a gondok. Vagyis mehetünk a szervizbe, ahol nem köntörfalaznak: egyből mondják, hány százezer forintba fog kerülni az új szűrő. Az ilyen történetek hallatán nem csoda, hogy sokaknak elmegy a kedve a részecskeszűrős autók vásárlásától. Pedig nem kéne, hogy ez eltántorítson minket. Pontosabban nem szabad elfogadni, hogy nincs más megoldás.
Az kétségtelen, hogy a részecskeszűrős autókat, így a dízel Skoda Octavia-kat is rendszeresen meg kell járatni, de akkor se kell feltétlenül horror kiadással számolni, ha nem jön össze ez a “megjáratás”. Ha huzamosabb ideig nem mentünk autópályán, csak városban, és eltömődött a részecskeszűrő, tisztításra is vihetjük azt. Ami jóval barátibb összegbe kerül, mintha egy új részecskeszűrőt vennénk. A Skoda Octavia részecskeszűrő esetében körülbelül tizedakkora kiadásról beszélünk. Ami azért így már nem hangzik olyan rosszul. Egyes fórumokon egyébként erről is írnak, mint egyfajta köztes megoldásról. Viszont, ahol mi kutakodtunk, ott hozzáteszik azt is, hogy a részecskeszűrő tisztítással szétsavazzák az alkatrész belsejét, amitől az hosszú távon már használhatatlanná válik. Azaz, ezzel csak kitoljuk az új részecskeszűrő vásárlásának az idejét. Így ez megint nem valami bíztató. Viszont csak részben igaz.
Mivel sokan foglalkoznak részecskeszűrő tisztítással, ezért megesik: egyesek valóban savazással érik el, hogy újra tiszta legyen az alkatrész. Azzal egyetértünk, hogy ez nem tesz jót az alkatrésznek, és valóban, így csak kitoljuk azt az időt, amikor új alkatrészt kell venni. Ezért, ha biztonságos és korszerű megoldást keresel, olyan helyre vidd az autót, ahol környezetbarát, savmentes megoldást használnak a tisztításra. Nem sok ilyen van, de érdemes keresgélni. Egyrészt a már említett savmentes eljárás miatt, másrészt a beavatkozás hatásfoka miatt. Ezek az eljárások ugyanis amellett, hogy megőrzik az alkatrész gyári minőségét, száz százalékban megtisztítják a részecskeszűrőt.
Vagyis negyed annyiért egy új részecskeszűrőnk lesz
Mindezek elolvasása után merülhet fel a kérdés: Ha ilyen eljárással ennyire eredményesen megtisztítható egy Skoda Octavia részecskeszűrő – mondjuk -, akkor más szervizekben miért nem így tisztítják ezeket az alkatrészeket? Jogos kérdés, mi is feltennénk. Nagyon egyszerű erre a válasz: mert ez a gépjárművek egy speciális területe. Mint ahogy egy turbó felújításhoz szakosodott turbó szervíz kell, így a DPF is speciális hozzáértést igényel. Mi egy év vagy százezer kilométer használatig vállaljuk, hogy ha újra felmerül az eltömődés problémája, újra kitisztítjuk a dpf-et.
No, de térjünk vissza a bejegyzés elején említett kérdésre. Érdemes-e részecskeszűrős Skoda Octavia-t vásárolni? Szerintünk igen. Ha nem jönne össze a részecskeszűrő passzív regenerálása és eltömődne az alkatrész, akkor is legfeljebb pár tízezer forintot kell a tisztításra költeni. Amivel legalább újabb százezer kilométerre megoldjuk a részecskeszűrő problémát. De mindezek ellenére azért nem árt, ha rendeltetésszerűen használjuk az autót, és havonta legalább egyszer megjáratjuk azt autópályán. Mégiscsak az az ideális a járműnek, ha maga végzi el a regenerálást. Mint azt már fent is említettük, a Skoda Octavia-kat is inkább hosszú utakra tervezték, ezek nem kifejezetten városi autók. Szóval, ha van rá módunk, használjuk ezeket ennek megfelelően.
Az viszont ne vegye el a kedvünket a dízel autó vásárlástól, hogy egy új részecskeszűrő ára 400 ezer forinttól indul. Az tény, hogy ez borsos összeg, de léteznek alternatív és hatékony megoldások a részecskeszűrő problémára. Szóval az új alkatrész ára már nem lehet befolyásoló tényező.
A Skoda Octavia részecskeszűrő tisztítás kiváló alternatíva az új alkatrész vásárlásával szemben
Ha pedig megvetted mondjuk az új Skoda Octavia-t, és esetleg előjött a részecskeszűrő gond, keress minket! Mi az új alkatrész árának töredékéért visszaállítjuk a gyári állapotát a részecskeszűrőnek!
Itt megnézheted, hogyan dolgozunk: Részecskeszűrő tisztítás
Itt tájékozódhatsz árainkról is: Részecskeszűrő tisztítás árak
Megkeresésed előre is köszönjük: Kapcsolat