Opel Vectra részecskeszűrő

Opel Vectra részecskeszűrő

Ha az Opel Vectra tudja a dolgát és segítünk is neki, gond nélkül megtörténik a részecskeszűrő tisztítása

Nem akart egyből elmenni a szervizbe, azt gondolta, inkább kipróbálja, amit az egyik ismerőse javasolt. Eszerint az Opel Vectra részecskeszűrő tisztítása, az úgynevezett regeneráció automatikusan beindul, ha negyedik sebességben, magas fordulatszámon huzamosabb ideig hajtja az autót a sztrádán. Így is tett, s bár komolyan reménykedett abban, hogy majd csak kialszik a műszerfalon a hibaüzenetet jelző lámpa, azért arra is felkészült, hogy visszafelé útba ejti a szervizt.

Nem feltétlenül jelent rosszat, ha a részecskeszűrő regenerációja közben megemelkedik az autó pillanatnyi fogyasztása.

Naná, hiszen magas fordulatszámon pörög a motor, szinte könyörög a magasabb sebességfokozatért, de muszáj ellenállni, ha egyszer ez a módja a részecskeszűrő automatikus tisztításának – nyugtatta magát. Ha jobban belegondol, ez az Opel Vectra még egyszer se követelte ki magának ezt a fajta vezetési gyakorlatot, hát most itt az ideje, hogy ezen is átessen.

Amúgy pontosan tudja, hogy a részecskeszűrő falán lerakódott koromtól valahogyan meg kell szabadulni. A jármű persze teszi a dolgát, olyankor is végbemegy az öntisztító folyamat, amikor annak semmilyen látható jele nincs. Hát ez az igazi öntisztítás, ami – az esetek egy jelentős részénél – sajnos nem teljes, azaz nem fejeződik be. Égeti a kormot, egy részét le is égeti. De nem az egészet. Vagy azért, mert nem a legmegfelelőbb hőfokon történik a regenerálódás, vagy pedig azért, mert túl rövid időt kapott a jármű a folyamat véghezvitelére, mert időközben leállították.

Hát ezért kell most segítséget nyújtani az autónak. Méghozzá egyszerre kétféle módon. Egyrészt a megfelelően magas hőmérséklet előidézésével, ami a magas fordulatszám következménye. Másrészt pedig azzal, hogy legalább fél órán keresztül hajtja a kocsit.
Az eredmény persze kérdéses. Nézi, egyre nézi a lámpát, de egyelőre semmi jelét nem látja annak, hogy eredményes lenne a kísérlet.

opel vectra részecskeszűrő

Lehet, hogy az Opel Vectra részecskeszűrőjének regenerációja lassabb, mint más kocsiknál?

Nincs két egyforma autó, még az azonos típusúak között is lehetnek nagyon eltérő különbségek. Ennek pedig egyetlen egy oka van: minden autónak más és más a tulajdonosa, a sofőrje.

Azt szokták mondani, nincs két egyforma vezetési stílus. Vannak, akik kényelmesen autóznak még a sztrádán is, másoknak mintha kicsi lenne a gázpedál, illetve túl nagy a cipője, megint mások az egyik pillanatban ráérősen, a másikban szinte kapkodva vezetnek. Van az úgynevezett fiatalos stílus, ami többnyire a nagyobb gyorsasággal, pontosabban a rövidebb ideig tartó gyorsulással jellemezhető. Aztán van a másik, rendszerint az idősebbek stílusa, ami a megfontoltságon alapszik.

Nézzünk egy egyszerűbb példát, ami jól megkülönbözteti egymástól a különféle vezetési stílusokat. Például a fékek elhasználódása. Ugye, hogy nem mindegy, ki hányszor és milyen intenzitással fékez egy adott útszakaszon? Teljesen máshogy kopnak, használódnak el a fékek a különböző használat mellett, még ha általánosságban a megtett kilométerek számához szokás is igazítani a fékek cseréjének gyakoriságát.

Mennyivel igazabb ez a megállapítás a részecskeszűrőre? Ez egy olyan fontos alkatrésze az autónak, amiről talán nem túlzás azt állítani, hogy még érzékenyebben reagál a jármű, jelen esetben az Opel Vectra tulajdonosának, illetve sofőrjének vezetési stílusára, mint mondjuk a fentebb említett fékrendszer.

Elképzelhető, sőt, nyilván számtalanszor előfordul, hogy egy fiatalos vezetési stílus hatására már a városi forgalomban megkezdődik a részecskeszűrő öntisztító folyamata. És talán le is zajlik teljes egészében. Míg a megfontoltabb sofőrök esetében talán még az autópályán se következik be mindez. Ilyenkor tanácsos felkeresni a szakszervizt.

Számít a részecskeszűrő öntisztításánál az autó életkora, vagy teljesen mindegy, hány éves a jármű?

A részecskeszűrő természetes öntisztítása elvileg független az autó életkorától, ám azért sose legyünk teljesen biztosak abban, hogy megbízhatunk az „automatizmusban”. Éppen ezért találták ki a gyártók a hibajelző lámpát. Amíg ez a lámpa nem villog, vagy nem világít folyamatosan, rendszerint nyugodtak lehetünk. Azért nem feltétel nélkül, hiszen a lámpa, illetve a jelzés folyamata is meghibásodhat. Mivel a gyakorlatban többször fordul elő, hogy a részecskeszűrő tisztításának szükségességét jelezve helyezi üzembe magát a lámpa, mint ahányszor annak az ellenkezője következik be, ilyenkor is érdemes arra gyanakodni, hogy a lámpa bizony jól teljesíti a feladatát. Szóval érdemes a lámpára hagyatkozni, mert az esetek túlnyomó százalékában valóban akkor villog vagy világít folyamatosan, ha valóban szükség van a részecskeszűrő tisztítására.

Egyébként az úgynevezett laikus sofőrök is viszonylag könnyen érzékelhetik, hogy megindult, illetve befejeződött a részecskeszűrő tisztítás. Például a már említett nagyobb pillanatnyi fogyasztás egy ilyen, erre utaló jel lehet. Vagy: az autó leállítása után egy ideig még dolgoznak a hűtő ventillátorok. Esetleg olyan szagot lehet érezni, amit máskor nem. De a legbiztosabb jel kétséget kizáróan az, ha elalszik a hibajelző lámpa.

Arra is érdemes némi figyelmet fordítani, hogy a részecskeszűrő regenerációjának tulajdonképpen észrevétlenül kellene megtörténnie. Ez akár pár ezer kilométerenként is bekövetkezhet anélkül, hogy a sofőr erről tudomást venne. A bajok akkor kezdődnek, ha az öntisztító rendszer sokszor egymás után nem tudja befejezni a dolgát, a korom pedig egyre csak rakódik a részecskeszűrőre. Egy idő után olyan mértékű lesz a telítődés, hogy segítség nélkül nem fog tudni elindulni, illetve bekövetkezni a regenerálódási folyamat. Ilyenkor szól a hibajelző lámpa.

Nem kell meglepődni, ha a természetes részecskeszűrő tisztítás közben erősebben füstöl a kipufogó.

Ha füstöt hagy maga után az autó, annak számos oka lehet. Például az is, hogy zajlik a koromtalanítás. Bár azt azért hozzá kell tenni, hogy a természetes részecskeszűrő regenerálódás nem feltétlenül jár nagyobb füsttel, hiszen pont az a lényege a folyamatnak, hogy rendszeres, így túl sok leégetni való korom nincs is a részecskeszűrőn. Ám ha komolyabb lerakódás tapasztalható, akár az is okozhat nagyobb füstöt egy bizonyos ideig.

A füst a városi forgalomban, bizonyos időjárási körülmények között, alacsonyabb sebesség mellett könnyebben észre vehető, mint például az autópályán, nagyobb sebesség, illetve fordulatszám esetén. És persze az se mellékes, hogy a sofőr milyen stílusban vezeti, hajtja az autóját. Ja, és azt a körülményt eddig még nem fejtegettük, hogy annak is komoly befolyása van az eredményességre, milyen úton vezetjük a járművünket. Dombnak felfelé, lejtőn le, vagy csupán egy sík terepen. Erről is tudnának mesélni a részecskeszűrők, ha a jelenleginél intelligensebb változatokkal rendelkeznénk. De ez a jövő zenéje.

Szinte siklik az autópályán a kocsi, szerencsére kialudt a hibajelző lámpa, az Opel Vectra részecskeszűrő tisztításának aktív folyamata nagy valószínűséggel eredményesen befejeződött. Lehet kapcsolni a legmagasabb fokozatba, és nem muszáj hazafelé útba ejteni a szakszervizt. Ám ha még sem volt eredményes a kis utazás, akkor viszont keressen fel minket! A részecskeszűrő cseréje helyett mi újjá varázsoljuk az alkatrészt!

Hogyan tudunk segíteni? Nézze meg itt: Részecskeszűrő tisztítás

Itt tájékozódhat az Opel Vectra részecskeszűrőjének tisztítás áráról: Részecskeszűrő tisztítás árak

Itt felveheti velünk a kapcsolatot: Kapcsolat

Keressen minket bizalommal!