GYAKORI KÉRDÉSEK

Gyakori kérdések

Összegyűjtöttünk pár olyan kérdést, amely gyakran merül fel az érdelődők körében.
Reméljük, a válaszok Önnek is segítséget nyújtanak.

Részecskeszűrővel kapcsolatos kérdések

„Honnan tudhatom, hogy autóm részecskeszűrője tisztítható-e?”

Erről nagyon egyszerűen meggyőződhet. Nézze meg autójának a kipufogóját. Ha nagyon sok korom gyűlt fel benne, akkor a részecskeszűrő belseje már sérült, a tisztítás nem oldja meg a problémát. Amennyiben nincs korom, vagy csak kis mértékben, a részecskeszűrő tisztítható.

„Budapesttől távol lakom. Megoldható-e a tisztítás, ha elküldöm a szűrőt?”

Igen, megoldható. Kidolgozott rendszerünk van erre az esetre. Sokan küldenek hozzánk szűrőket Magyarországról, de Ausztriából és Németországból is.

További információ: Szállítás

„Mi történik akkor, ha elküldöm Önöknek a szűrőt és még sem tisztítható?”

Telefonon jelezni fogjuk Önnek és 5000 Ft bevizsgálási díjat kérünk. Szívesen segítünk új szűrő beszerzésében is. Amennyiben szeretné a segítségünket igénybe venni, az 5000 Ft-os bevizsgálási díjat elengedjük.

„Ha elküldöm a szűrőt, mikor szállítják vissza?

Ahogy beérkezik hozzánk a szűrő, még aznap kitisztítjuk és délután átadjuk a futárnak. Magyarország területén már másnap megérkezik Önhöz. Külföldre 3-5 nap a szállítási idő.

„Mennyibe fog kerülni a részecskeszűrő tisztítás?”

Itt autó típusokra lebontva megtalálhatja az árakat: ÁRAK

„Mivel járok jobban? A részecskeszűrő cserével vagy a tisztítással?”

Ha ki kell cserélni a szűrőt, az bizony több százezer forintnál kezdődik a gyári részecskeszűrők esetében. Bizonyos típusoknál (ne gondoljunk itt most luxusautókra) akár milliós nagyságrendű is lehet az alkatrész ára. Ezt nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, ezen felül nincs is semmi értelme, hiszen a tisztítás során vissza tudjuk állítani a gyári állapotát a szűrőnek.

Utángyártott szűrő? Neeeem! Neeeem! Neeeem! Ezt tényleg csak legvégső esetben ajánljuk, ha esetleg fizikailag sérült a részecskeszűrő és nem engedheti meg magának, hogy gyári szűrőt vásároljon sok százezerért. Nincsenek jó tapasztalataink: nem bírják ki a feltüntetett kilómétert, rosszak a felfüggesztések és össze-vissza kell fúrni, hogy jó legyen, silány minőségű szilikonbetétet tesznek bele kerámiabetét helyett.

Ezen kívül nyilvánvalóan a gyári alkatrésznél nincs jobb, még akkor sem, ha tisztítva/javítva lett. Az Ön autójának értékéből legalább 500.000 Ft a részecskeszűrő. Tényleg kicserélné egy 80-100.000 forintos ugyángyártott, silány minőségű részecskeszűrőre? Mi a jobb? Egy tisztított, de gyári 200.000 Ft-os kerámiabetét, vagy egy új, 5000 Ft értékű szilikonbetét? Nem nehéz kitalálni a választ.

„Fizikai sérülés? Ez mit jelent?”

Előfordul, hogy valaki szándékosan károsítja meg a szűrőt annak reményében, hogy a hiba megszűnik.
Azonban arról ne feledkezzünk el, hogy a részecskeszűrő minden jellegű kiiktatása (számítógépes, fizikai, stb.) bűncselekménynek minősül!!!

Egy másik előfordulása a fizikai sérülésnek, amikor a szűrő egyszerűen elég. Ennek oka az lehet, ha valaki sokáig húzta a részecskeszűrő tisztítást, de okozhatja a motor meghibásodása is!

„Mi baja lehet az autómnak?”

Nagyon szépen megkérünk mindenkit, ne hívjanak ezzel a kérdéssel! Nem diagnosztizálunk telefonon!!! Egy-egy ilyen kérdés 20 percet is elvesz a munkaidőnkből és ezalatt nem haladunk az Ügyfeleink autóival. El kell menni egy szervizbe ahol hivatalos diagnosztikai programmal megmondják, hogy pontosan mi a baja az autónak. Hozzánk is lehet jönni, 5000 Ft-ba kerül a diagnosztika és választ kap a kérdésére.

„Mostanában sűrűn indul el az automatikus regenerálás az autón. Mi lehet az oka?”

Korom felhalmozódás van a szűrőben. Minden regenerálásnál kiéget 10-20%-ot, de utána megint felhalmozódik és megint regenerálni kezd. A részecskeszűrő tisztítása megoldja a problémát.

„ Az autót szervizben kényszer-regenerálták és két hétig volt jó.”

A szűrőből a korom kényszerített regenerálással ki tud égni, de általában nem csak korom van a szűrőben, hanem egyéb égéstermék is, ami ilyenkor nem tud kitisztulni a szűrőből. Kizárólag a professzionális, fizikai tisztítás nyújthat megoldást.

„ Az autószerelőm már kitisztította a szűrőt a saját eljárásával, a hiba mégis visszatért. Mi lehet az oka?”

Az autószerelő műhelyek többsége kereskedelmi forgalomba hozott „csodaszerekkel” próbálja a szűrőt tisztítani. A gyakorlatban ezek a szerek nem bizonyítottak jól. Mindenképpen a szűrő professzionális, fizikai tisztítására van szükség a probléma megszüntetéséhez.

„ Mazda 6-os autóm van. Mennyit mehetek még, ha a lámpa már világít?”

Minden esetben ellenőrizni kell a motorolaj szintet. Ha a motorolaj szint elérte az X-et, akkor nem lehet már az autót használni. Amennyiben Mazda típusú gépjárműve van, legyen tudatában, hogy a Mazda motorja nagyon érzékeny erre!!!

„Ford Focus autóm van, az autó teljesítménye jelentősen csökkent. Mennyit mehetek még vele?”

Ne halogassa a tisztítást, mert egyre jobban eltömődik a szűrő, a motorba csinál egy olajkartell- gáz nyomást és visszanyomhatja a légszűrőházba az olajat, így a motor károsodhat!

„Volkswagen Passatom van, világít a motordiagnosztikai lámpa, a részecskeszűrő lámpa és villog az izzítás jel, az autó nem megy. Meddig mehetek még vele?”

Ebben az esetben az autó megszüntette a részecskeszűrő tisztítását, innentől kezdve minden üzemanyagkorom a szűrőben felhalmozódik és az autó 2000 km-en belül megáll. Ha a motor olajszint növekszik, nem szabad járni az autóval, mert károsodni fog a motorja.

A legtöbbször 2.0-es, 170 LE motornál fordul ez elő.

„ Ford Mondeom van, azt írja ki a műszerfalon, hogy engine malfunction, és már nem megy az autó. Ilyenkor elég csak a részecskeszűrőt tisztítani?”

Nem biztos. 10-ből két Mondeonál befecskendezési hiba van.  Ebben az esetben a kipufogóba gázolajat befecskendező injektort ki kell cserélni. Az injektor ára 80.000 Ft.

„ Audi A6-os, 2007-es autóm van. Az autó még jól megy, de villog az izzítás jelző lámpa. A szerelő azt mondta, részecskeszűrőt kell cserélni. Igaz ez?”

Általában a részecskeszűrőt akkor kell tisztítani, ha az izzítás jelző lámpa mellett a motordiagnosztikai lámpa is ég, de mindenképpen diagnosztizálni kell a problémát. Valószínű, hogy egy nyomáskülönbség érzékelő cserétől megjavul az autója.

„ Peugeot 308 SV-m van, 121.000 km-nél az autó azt írja, kevés az adalék. Elég csak az adalékanyagot pótolni?”

Valószínűleg elég csak az adalékanyagot pótolni, de tekintettel arra, hogy 121.000 km van a részecskeszűrőbe, tanácsos a tisztítást is megejteni. Hivatalosan amúgy is 120.000 km-nél kellene cserélni a részecskeszűrőt.

„ Renault Scenic autóm van. Korábban már jelezte a részecskeszűrő problémát, de nem foglalkoztam vele. Megállt az autó. A szerelő azt mondta, nem lehet már tisztítani a szűrőt. Önök ki tudják tisztítani?”

Meg tudjuk csinálni, de csakis a szűrő teljes szétvágásával, ugyanis kb. 1cm vastag koromréteg van a részecskeszűrő előtt.

„ Audi A5-öm van. A szerelő nem tudja megcsinálni a kényszerregenerálást. Miért nem?”

Azért nem tudja megcsinálni az autó a kényszerített regenerálást, mert túlságosan is telített már a szűrő. Csak fizikálisan lehet kitisztítani a szűrőt és utána már jó lesz.

„BMW E60-as, 530D autóm van. Már több alkalommal csináltak rajta kényszerített regenerálást, de az autó megint nem megy. A szerelő azt mondta, csak a részecskeszűrő cseréje oldja meg a problémát. Önök ki tudják tisztítani?”

Azért nem tudta megcsinálni a szerelő a kényszerített regenerálást, mert túl telített a szűrő. Professzionális, fizikai tisztítással meg tudjuk oldani a problémát és nincs szükség új szűrő vásárlására.

„ Mercedes Vianom van. Az autó EGR problémát ír és az autó nem megy. Az EGR szelep ki lett cserélve, de még mindig kiírja a problémát. Lehet, hogy a részecskeszűrővel van a gond?”

Igen, több ilyen tapasztalatunk is volt. A részecskeszűrő kitisztítása után jó lett az autó.

„ Citroen Gran Picassom van, azt jelzi, hogy az adalékanyagot utána kell tölteni, de most már a motorlámpa is világít, és nem megy az autó. Mi lehet a baja?”

Valószínűleg amikor elkezdte jelezni az adalékanyag hiányt, akkor már nem volt egyáltalán adalékanyag a rendszerben, és a motorhiba lámpa azért gyulladt fel, mert az adalékanyag hiánya miatt a részecskeszűrő lekormolódott és eldugult. A részecskeszűrő tisztíása és az adalékanyag pótlása után jó lesz az autó.

” Ha probléma adódna, hogyan tudom érvényesíteni a garanciát?”

A garanciális feltételek innen letölthetők: Garancia
Szinte kizárt, hogy a jól kitisztított részecskeszűrővel probléma adódna.

 

Katalizátorral kapcsolatos kérdések

„Suzuki Ignis autóm van, ég a motorlámpa. P0420-as hibakódot diagnosztizáltak. A szerelő már cserélt szondákat benne, mindig kiüti a hibakódot de mindig visszajön.”

Az autójának katalizátor alulműködése van. Szervizünkben meg tudjuk csinálni.

„ Toyota Yarisom van, P0420-as hibakóddal. Az autó motorja egyébként jól megy. Mehetek vele?”

Járhat az autóval, de mielőbb hozza el hozzánk és megcsináljuk.

„ Ford Focus 1.6-os, benzines autóm van, P0430-as hibát diagnosztizáltak. A szervizben ki akarják cserélni a katalizátort. Önök meg tudják csinálni?”

Igen, nyugodtan hozza el az autóját, meg tudjuk csinálni.

„Suzuki Swiftem van, a szervizben azt mondták, ki kell cserélni a katalizátort. Meg tudják csinálni?”

Amennyiben nincs fizikai sérülés a katalizátorban (pl. törés), meg tudjuk csinálni.

„Lexus IS 200-am van. Egy kipufogó szervizben kaptam egy 300.000 Ft-os árajánlatot a komplett cserére. Van más lehetőségem is?”

Igen, van. 30.000 Ft-ért meg tudjuk csinálni.

„Nem Budapesten élek. Elküldhetem Önöknek a katalizátort javításra?”

Sajnos nem. A katalizátor tisztítás vagy javítás esetében az autónak is itt kell lennie. Csak a részecskeszűrőt tudjuk autó nélkül is tisztítani.