Részecskeszűrő tisztítás házilag
Manapság nagyon divatos, hogy mindennel kapcsolatban találunk DIY (do it yourself) megoldásokat (már VIR szemüveget is lehet otthon készíteni). Itthon különösen kedveltek ezek a házi praktikák.
A legtöbben bólogatva mondanák erre, hogy „Mert ingyen van”. Valóban. Szinte már hivatásszerűen űzzük a spórolást. Ne legyünk azonban ennyire anyagiasak. Kreatívak is vagyunk – főleg, ha ezáltal pénzt takaríthatunk meg… Lássuk akkor, hogy is néz ki a részecskeszűrő tisztítás házilag.
Részecskeszűrő tisztítás házilag
Lehetséges? ”Házi kéményseprés”?
Tegyük fel, a baj már megtörtént!
Mit is jelenthet ez?
Pl.: Az autó egyre sűrűbben indítja el az automatikus regenerálást, esetleg már végig sem csinálja. Jelez a check lámpánk, végső esetben az autó vészüzemmódba kapcsol.
Van rá megoldás?
Több is. De nem mindegyik lehet hosszútávon sikeres.
Nézzük a részecskeszűrő tisztítás házilag lehetőségeit, a módszerek előnyeit és hátrányait részletesen:
1. Megpróbáljuk „megjáratni” az autót, elvinni egy hosszabb útra.
Előnyök:
– Ingyen van.
– Talán még a család is örül a kényszerből szervezett kirándulásnak.
Hátrányok:
– Ez a módszer akár még sikeres is lehet, de ha a részecskeszűrőnk már nagyon eldugult, akkor többet árt, mint használ. Vannak olyan autótípusok, amelyeknek a részecskeszűrő állapotának érzékelői nagyon sensitivek és már akkor jelez az autó, amikor még kicsi a baj. Ebben az esetben sikeres lehet az autókázás. Azonban azoknál a típusoknál, ahol a check lámpától már csak akkor kapunk visszajelzést, amikor vastag koromlerakódás van már a részecskeszűrőben, sajnos akár az autó motorjának az épségét is veszélyeztetjük. Pl. a Mazda gépjárműveknél eszünkbe se jusson ez a házi módszer!
2. Megpróbáljuk magasnyomású mosóval megtisztítani a részecskeszűrőt.
Előnyök:
– Sikeres lehet.
– Talán valamivel olcsóbb, mint a szakszerviz.
Hátrányok:
– Kell egy szerelőakna, vagy emelő.
– A részecskeszűrők nem mindig jönnek le könnyen, vannak típusok, amelyeknél a szerelés kifejezetten bonyolult és időigényes folyamat (még szervizek sem szívesen vállalják).
– A mosás hatékonysága bizonytalan (a házi és benzikutas magasnyomású mosók kisebb teljesítményűek, mint ami szükséges lenne a hatékony tisztításhoz).
– Az esetleges egyéb problémák (pl. érzékelő hiba, stb.) nem derülnek ki, így hiába a tortúra, nem biztos, hogy az autó jó lesz.
– Egy gyári kompjúter is szükséges, mert minden egyes beavatkozás után szükséges a kompjúteres visszaállítás (persze ezt megúszhatjuk pár ezer forintból egy szervizben).
Itt azért meg kell jegyeznünk, hogy több, magát „részecskeszűrősnek” nevező cég is ezt teszi. Persze a honlapjaikon ott van a dpf tisztító gép vagy videó, de ezek többsége az internetről letöltött kép(és videó) és nem saját. Átverik az ügyfelet, de ez száradjon az ő lelkükön.
3. DPF tisztító csodaszert vásárolunk benzinkúton vagy egy webshopból.
Előnyök: NINCS!!! Bár azt gondolhatnánk, hogy megússzuk a dolgot pár ezer forintból és csak bele kell önteni az üzemanyagtartályba, tehát még a kezünk sem lesz koszos, probléma megoldva.
NE TEGYE!!! Ez lesz a legdrágább megoldás Önnek!
Hogy miért? Sajnos napi szinten találkozunk olyan autótulajdonosokkal, akik megpróbálták megúszni a dolgot egy webáruházi megrendeléssel. Az eredmény? Ezek a szűrők tönkremennek! Totálisan kimarják a szűrőt, így hiába keresnek fel minket, hogy a „csodaszer” nem használt, most akkor jönnének hozzánk, mert ezen anyagok használata után nem tudunk már segíteni!!! Ennek két oka van: A szűrőbetét teljesen szétmaródik, szinte megsemmisül. A másik ok, hogy nem teszünk a speciális gépeinkbe ilyen szűrőt, mert a benne maradó „csodaszer” a mi több tízmilliós gépeinkbe is komoly károkat okoz!
Eredmény? Kap a tisztelt gépjárműtulajdonos egy árajánlatot új részecskeszűrőre, ami szinte minden esetben többszázezer forintot tartalmaz. Na nem a mi munkadíjunk miatt (ami a legtöbb esetben 25.000 Ft), hanem mert egy új részecskeszűrő annyiba kerül.
Jogosan merül fel a kérdés, hogy hogyan kerülhetnek ezek az anyagok forgalomba?
Ezen mi is sokat gondolkodtunk de értelmes választ nem találtunk rá.
De megmutatjuk mit tesz a részecskeszűrővel:
Ezeket a szervizeinkbe fényképeztük és a tulajdonosok engedélyt adtak a fotók felhasználására annak érdekében, hogy más ne járjon úgy, ahogyan Ők.
Talán nem kell magyaráznunk, hogy miért nem írhatunk gyártó nevet, de annyit elárulhatunk, hogy ezeket a károkat különböző „csodaszerek” okozták…….amelyeket csak bele kell önteni az üzemanyagtartályba……
Részecskeszűrő tisztítás házilag? Mi a módszereket elmondtuk!
Ön pedig tegyen saját belátása szerint. Azonban, ha nem akarja veszélyeztetni az autójának részecskeszűrőjét (és bizonyos esetekben a motorját), akkor talán a legjobb döntés, ha ránk bízza a részecskeszűrő tisztítást. Mi egy nap alatt megoldjuk a problémát professzionális gépekkel, az ország legjobb DPF-es szakembereivel, és Ön megkímélheti magát az esetleges bosszankodástól. Reggel leteszi nálunk az autót és délután 16 óráig megcsináljuk szakszerűen, 100.000 km garanciával.
Tudjon meg többet arról, hogy hogyan dolgozunk mi: Részecskeszűrő tisztítás
Itt pedig naprakész árainról tájékozódhat autótípusokra lebontva: Részecskeszűrő tisztítás árak
Előzzük meg a részecskeszűrő problémát
A koromcsapda tisztítására helyénvalóbb szóhasználat az égetés (a csapdába szorult korom elég, ahogy a szemét a szemétégetőben). Ennek a folyamatát nevezik regenerálásnak. Figyeljünk a helyes autóvezetési stílusra és a körülményekre, különben többet árthatunk, mint azt gondolnánk – és lecsúszunk a spórolási verseny dobogós fokairól is.
Mit tehetünk azért, hogy a részecskeszűrő tisztítás házilag történjen? Van egy jó hír és egy rossz hírünk ezzel kapcsolatban. A jó hír az, hogy tehetünk, a rossz az egészben viszont az, hogy tennünk is kell (a muszáj pedig nagyúr és nem szívesen hódolunk be neki, még akkor se, ha fizet).
Úton-útfélen… mert csak így megy.
A részecskeszűrő tisztítás házilag merőben másképp történik, mint más „csináld magad” módszer esetén. A folyamatot ugyanis nem otthon kell elvégeznünk, hanem meg kell járatnunk a kocsit, amit célszerű egybekötni egy hosszas kirándulással vagy épp rokonlátogatással. A koromcsapdában felfogott szennyeződés ugyanis csak úgy ég el, ha legalább 30 percig magas fordulatszámon (2000 felett) fut az autó, amire nem alkalmas a városi dugóban álldogálás és nyögvenyelős közlekedés.
Tartsunk azonban szem előtt valamit (különösen, ha nagy városban élünk és általában csak zötykölődünk a kocsival). A folyamatot (a vidéki kiruccanást) havonta célszerű ismételni, hogy a szűrő rendszeresen felfrissüljön. Így a részecskeszűrő később dugul el, az autó fogyasztása normális marad és a szervizt is később kell meglátogatnunk azzal a problémával, hogy teljesen eldugult a szűrő – és még a nagyi is örülni fog, ha rendszeresen meglátogatjuk.
A részecskeszűrő tisztítás házilag tehát főképp idő- és útiterv készítést jelent. Mindegyik hónapban kiválasztunk egy hétvégét, ahova beírjuk magunknak: „Pucolás!” vagy „Irány a vidék!”