Részecskeszűrő kiégetés

Részecskeszűrő kiégetés.

A koromcsapda feladata (ahogy a nevéből sejteni lehet), hogy kiszűrje a koromrészecskéket (90%-os hatékonysággal) és ezzel csökkentse a káros anyagok kibocsátását. A gépjármű használata során akár több deka korom is összegyűlhet a szűrőben, aminek időközönként (pár száz kilométerenként átlagosan) ki kell tisztulnia.

Részecskeszűrő kiégetés

A részecskeszűrés kiégetés nem más, mint az, hogy elég a korom. Ehhez mire van szükség? Oxigénre és megfelelő hőfokra (600 fok). A kipufogógázban mindig van több-kevesebb oxigén (a motor működéséből kifolyólag), a hőmérséklet azonban nem elég meleg, főleg akkor, ha mindig „taxi-üzemmódban” fut az autó (városon belüli néhány km-es távokat megy, dugóban áll, döcög). A megfelelő hőfok eléréséhez mindenképp meg kell járatni az autót, mert enélkül nincs regeneráció.

Hogyan segíthetjük a folyamatot?

Havonta egyszer szervezzünk programot a városon kívülre és autókázzunk egy jót. 20-30 perces dinamikus (magas fordulatszámú, egyenletes tempójú) vezetés alatt lezajlódik a részecskeszűrő kiégetés. Ha néha magas cetánszámú gázolajjal tankolunk, az égés hatékonysága javul, ami szintén elősegíti a regenerációt. Még azt is elérhetjük, hogy a szűrőben lévő korom alacsonyabb hőmérsékleten kezdjen égni. Hogyan? Használjunk tisztító adalékot (benzinkúton beszerezhető).

reszecskeszuro_kiegetes

Égő, ha nem égett ki

Ahogy a szemetest is rendszeresen kiürítjük, úgy a részecskeszűrő kiégetés is egy ismétlődő eljárásnak kell lennie. Ha nagyvárosban közlekedőként elfeledkezünk erről, és nem ütemezzük be a „gyógy-kirándulást”, akkor egy idő után annyira eltömődhet a koromcsapda, hogy már csak szakember tudja elvégezni a tisztítást. Égő. A pénzünk egy része is „elég” ilyenkor, mert nem voltunk kellően figyelmesek. Szóval irány egy távoli célpont, hadd égjen az a korom!

részecskeszűrő tisztítás

részecskeszűrő

részecskeszűrő tisztítás

 

Részecskeszűrő tisztításról itt tájékozódhat bővebben: Részecskeszűrő tisztítás