FAP adalék FAP adalék A DPF szűrős autók többségében nincs adaléktartály, de ahol van, ott a feltöltése ajánlott. Ennek oka, hogy az adalék segítségével már 450°C-on elindul a szűrő kiégetése a normál 600 °C helyett, így a szűrő élettartama jóval meghosszabbodik. Az üzemanyag-adalék tartályát általában a szervizelés során kell feltölteni. A regenerálás ezután automatikusan vezényelt… Gyakori kérdések Összegyűjtöttünk pár olyan kérdést, amely gyakran merül fel az érdelődők körében. Reméljük, a válaszok Önnek is segítséget nyújtanak. Részecskeszűrő hibajelenség. A legtöbb esetben az ember akkor keres és kutat információk után, amikor már bekövetkezett a probléma. Így van ez a koromcsapdával kapcsolatban is. Amikor felvillan a műszerfalon és jelez a lámpa, sokan csak akkor kezdenek koncentrálni a témára. Részecskeszűrő kiégetés. A koromcsapda feladata (ahogy a nevéből sejteni lehet), hogy kiszűrje a koromrészecskéket (90%-os hatékonysággal) és ezzel csökkentse a káros anyagok kibocsátását. A gépjármű használata során akár több deka korom is összegyűlhet a szűrőben, aminek időközönként (pár száz kilométerenként átlagosan) ki kell tisztulnia. Részecskeszűrő kiiktatása Amikor már nagy a baj és az autó vészüzemmódba állt amiatt, mert a DPF (Diesel Partikulate Filter) teljesen megtelt, elkerülhetetlen a szerviz. Az eltömődés súlyosságától függően (amit mellesleg a saját gondatlanságunkkal is előidézhetünk) három verzió merülhet fel a probléma orvoslására. A részecskeszűrő működése A részecskeszűrő, más néven koromcsapda ötlete onnan ered, hogy ha már mindenképp keletkezik korom a kocsi használata során, akkor alkalmazzunk egy szűrőt, ami „megfogja” a káros anyagokat. Ezzel csökken a légszennyezés, a kiszűrt egészségromboló részecskék nem kerülnek be a tüdőbe, és a vérbe, így csökkentve a rákos megbetegedés kockázatát. A cél tehát… Részecskeszűrő regenerálás. Miközben a DPF (a szűrő angol nevének rövidítése) azon dolgozik, hogy a természetbe minél kevesebb káros anyag jusson ki, egyre jobban megtelik koromrészecskékkel. A korom azonban nem halmozódhat a végtelenségig, mert ha a koromcsapda megtelik, muszáj bekanyarodni a szervizbe, és ki kell nyitni a pénztárcát (csere esetén elég szélesre). Részecskeszűrő tisztítás házilag Manapság nagyon divatos, hogy mindennel kapcsolatban találunk DIY (do it yourself) megoldásokat (már VIR szemüveget is lehet otthon készíteni). Itthon különösen kedveltek ezek a házi praktikák. A legtöbben bólogatva mondanák erre, hogy „Mert ingyen van”. Valóban. Szinte már hivatásszerűen űzzük a spórolást. Ne legyünk azonban ennyire anyagiasak. Kreatívak is vagyunk – főleg,… Részecskeszűrő tisztító folyadék. A szűrőben csapdába esett korom kiégetése olyan, mint egy kilégzés nekünk embereknek. Ha mi is folyamatosan csak szívnánk, szívnánk be a levegőt, egyértelmű, hogy nem bírnánk sokáig, és jókora köhögés, fuldoklás lenne az eredménye. Ahhoz, hogy az autónk ne „fulladjon meg” nem árt, ha van a rendszerben egy kis „köptető”, tehát részecskeszűrő…
FAP adalék
GYAKORI KÉRDÉSEK
Részecskeszűrő hibajelenség
Részecskeszűrő kiégetés
Részecskeszűrő kiiktatása
Részecskeszűrő működése
Részecskeszűrő regenerálás
Részecskeszűrő tisztítás házilag
Részecskeszűrő tisztító folyadék